Reklamační řád a odstoupení od kupní smlouvy

REKLAMAČNÍ ŘÁD

I. ÚVOD

1.1. Tento reklamační řád (dále jen „Reklamační řád“) upravuje podmínky reklamace zboží zakoupeného v internetovém obchodě [Název e-shopu], jehož provozovatelem je [Název společnosti], se sídlem [Adresa společnosti], IČO: [IČO], DIČ: [DIČ], (dále jen „Prodávající“).

1.2. Tento reklamační řád vychází z platné legislativy, zejména občanského zákoníku a zákona o ochraně spotřebitele a je součástí obchodních podmínek Prodávajícího.

II. PRÁVO NA REKLAMACI

2.1. Kupující má právo reklamovat zboží, pokud se na něm vyskytne vada, která není způsobena nesprávným užíváním nebo mechanickým poškozením, a to v zákonné lhůtě.

2.2. Záruční doba na zboží je 24 měsíců (pokud není uvedeno jinak u konkrétního zboží). Záruka se vztahuje na vady, které existovaly v době převzetí zboží, a které se projeví během záruční doby.

III. UPLATNĚNÍ REKLAMACE

3.1. Reklamaci je Kupující povinen uplatnit u Prodávajícího co nejdříve poté, co zjistí vadu na zboží. Reklamaci je možné uplatnit:

  • Písemně na adresu: [Adresa e-shopu]
  • E-mailem na adresu: [E-mailová adresa]

3.2. Při uplatnění reklamace je Kupující povinen poskytnout následující informace:

  • Identifikace objednávky (číslo objednávky, datum nákupu)
  • Popis vady zboží
  • Kopie dokladu o koupi
  • Požadavek na způsob vyřízení reklamace (oprava, výměna, vrácení peněz)
IV. POSTUP PŘI REKLAMACI

4.1. Po přijetí reklamace bude Prodávající informovat Kupujícího o přijetí reklamace a jejím vyřízení nejpozději do 14 dnů od jejího obdržení.

4.2. Pokud je reklamace uznána, Prodávající poskytne Kupujícímu:

  • Opravu zboží
  • Výměnu zboží
  • Sleva na cenu zboží, pokud je oprava nebo výměna nemožná
  • Vrácení peněz, pokud je vada neodstranitelná nebo se vada opakuje

4.3. Reklamace musí být vyřízena nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění.

4.4. Pokud je reklamace uznána jako neoprávněná, Prodávající informuje Kupujícího o důvodech zamítnutí reklamace.

4.5. Náklady na zaslání reklamovaného zboží zpět k Prodávajícímu hradí Kupující, pokud není reklamace uznána jako oprávněná.

V. OPRÁVNĚNÍ K REKLAMACI

5.1. Reklamaci může uplatnit pouze Kupující, který zboží zakoupil u Prodávajícího. Reklamace může být uplatněna pouze v případě, že zboží bylo používáno v souladu s jeho určením a s přiloženými pokyny.

VI. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

6.1. Tento reklamační řád je součástí obchodních podmínek Prodávajícího a platí od [datum]. Prodávající si vyhrazuje právo tento reklamační řád kdykoli změnit.


PODMÍNKY ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY

I. ÚVOD

1.1. Tyto podmínky upravují právo Kupujícího odstoupit od kupní smlouvy uzavřené na dálku v souladu s občanským zákoníkem a zákonem o ochraně spotřebitele.

1.2. Kupující má právo odstoupit od smlouvy bez uvedení důvodu do 14 dnů od převzetí zboží.

II. PRÁVO NA ODSTOUPENÍ

2.1. Kupující má právo odstoupit od kupní smlouvy bez udání důvodu do 14 dnů od převzetí zboží.

2.2. Právo na odstoupení od smlouvy lze uplatnit pouze v případě, že zboží není poškozeno, nebylo používáno a je v původním obalu.

III. POSTUP PŘI ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY

3.1. Kupující je povinen oznámit Prodávajícímu své rozhodnutí o odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží. Odstoupení lze oznámit:

  • Písemně na adresu: [Adresa e-shopu]
  • E-mailem na adresu: [E-mailová adresa]

3.2. Kupující je povinen vrátit zboží na adresu Prodávajícího do 14 dnů od oznámení o odstoupení.

3.3. Kupující hradí náklady spojené s vrácením zboží.

IV. VRÁCENÍ PENĚZ

4.1. Po obdržení vráceného zboží a ověření jeho stavu (v souladu s podmínkami pro odstoupení) Prodávající vrátí Kupujícímu cenu zboží, a to nejpozději do 14 dnů od přijetí odstoupení od smlouvy.

4.2. Vrácení peněz bude provedeno na účet, který Kupující uvedl při nákupu, pokud nebylo dohodnuto jinak.

V. VÝJIMKY Z PRÁVA NA ODSTOUPENÍ

5.1. Právo na odstoupení se nevztahuje na:

  • Zboží, které bylo upraveno podle přání Kupujícího (např. personalizované produkty)
  • Zboží, které bylo poškozeno nebo používáno
  • Zboží, které podléhá rychlé zkáze nebo zhoršení kvality
VI. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

6.1. Tento reklamační řád a podmínky odstoupení od smlouvy jsou součástí obchodních podmínek Prodávajícího a platí od [datum].

6.2. Prodávající si vyhrazuje právo tyto podmínky kdykoli změnit a nové podmínky zveřejnit na svých stránkách.